pondělí 22. srpna 2011

1010 - ráj na Páté a "Gugg" příšernost.

Zjištění, že za 11 dní letím domů, mne mírně vyburcoval, takže tento týden se pokusím toho stihnout co možná nejvíce.
Dnes to bylo "jen" Guggenheim Museum, ke kterému jsem se rozhodla jít pěšky. Z 28st. na 7th Ave. až na roh Páté a 89st. to bylo 4 míle. Jsem na sebe celkem hrdá. Bylo 30° ve stínu, ale na ulici si nedovedu odhadnout.
Při cestě jsem na Páté šla kolem Abercrombie&Fitch (obchod s naprosto průměrným oblečením) Ještě jsem v něm nebyla. Má to jeden hlavní důvod. Neuvěřitelné každodenní fronty před vchodem. Nevím jestli těm lidem hráblo, že čekají na něco tak obyčejného, čeho je po New Yorku hojnost. Ale A&F je v Americe hrozně populární. Nejspíš mají dobrou kampaň (ale třeba je ten čert někde jinde, netuším)
Teď jsem se koukla aspoň na jejich stránky co nabízejí. No nic moc. Nic na co bych musela stát fronty. A ty ceny jsou přehnané. Prošla jsem kolem, bouchla se do čela a pokračovala vesele dál.
Minule jsem měla v plánu jít do Juice Couture, ale měli zavřeno (jsem asi ranní ptáče)
Dnes už to bylo ok, takže jsem neváhala a šla dovnitř. Všechno efektní, ale když jsem se tak dívala, tak to byly jen samé rádoby luxusní mikiny a doplňky, které chtěly vypadat kdoví jak úžasně. WTF?! Otočila jsem se a šla. Nikdy více.
Další bod, který mne na Páté zajímal byla Veřejná knihovna města New York a pak také dům číslo 1010. Myslím, že mnozí už tuší, proč zrovna tyto dvě místa. Ano, opět jde o Sex ve městě. Dům číslo 1010 byl Společným rájem na Páté Carrie a Božského, který hned na to prodali. Ta budova je moc hezká, ale takových podobně hezkých je na Páté a celé Upper East Side mraky.
Ve Veřejné knihovně se měla konat velká svatba, která hned na to padla. To my "znalci" víme:D
Btw. 1010 je přímo naproti The Metropolitan Museum of Art. Tiše závidím.
Konečně jsem se dovlekla až k Guggenheim museu. Ta budova je jedním slovem přenádherná.
Guggenheim muzeí je po světě víc, ale právě v NYC bylo první. Je to skvostné dílo architekta Wrighta, který se ale nedožil samotné stavby muzea.
Malá zajímavost. Konstrukci stoupající rampy, bez nutnosti podpěrných sloupů na tu dobu velký unikát, vytvořil Čech J.J.Polívka. Další česká stopa!


"Gugg" museum

"střeva" Gugg museum

Muzeum není nikterak velké, o to víc vás ale upoutá jak vnějším tak i vnitřním řešením. Stavba stará téměř 60 let vypadá jako zcela moderní současná budova. Klobou dolů. Ale tady pomalu ta chvála končí. Lístek s mojí ID student card mě vyšel na 15 dolarů. To je zatím nejvíc co jsem za muzeum platila. Už při plánování návštěvy jsem byla hodně natěšená. Čekala jsem hodně, ale nic velkolepého to opravdu  není. V prvním "patře" je Guggenheimova expozice, kde jsou známá díla předních světových umělců. Pár obrazů od Picassa, Moneta, Gogha a Degese. A to je vážení asi tak vše. Focení navíc přísně zakázáno. Proto mám fotky jen z centra muzea - velkého kopulovitého sálu uprostřed. Následovala instalace (nebo co to bylo) jednoho umělce. Jméno si už nepamatuji, ale vyfotila jsem popisek, takže časem upravím. V jednom postranním sálu muzea byly na všech zdech jednodolarové bankovky naskládané na sebe jak rybí šupiny. Celkem jich tam bylo 100 000. Byly pravé mimochodem. První dojem byl fakt úchvatný. Výborný nápad, trochu nákladný ale výborný! No a tady vše kladné definitivně končí.

Video, které vzniklo nelegálním způsobem. Sekuriťák byl za sloupem, takže jsem využila příležitost a pořídila toto krátké video. Enjoy it! :D

Točitou cestou nahoru to bylo krok od kroku horší a horší. Prostě dnešní umění stylu kameny na polštářích na zemi, velkoplošné "obrazy" s pár tahy štětcem a kameny a jakési umělohmotné desky jen tak dané na sebe. Hrozně mě to rozčílilo a nebyla jsem sama. Dala jsem se do řeči s jedním Kanaďanem, který měl stejný názor jako já. On to ale popsal mnohem peprněji než-li já. Zasmáli jsme se a každý šel svou cestou....... Cestou ven z muzea:D
V Guggenheimu jsem byla necelých 30 min. Nikdy více, jen vyhozené peníze do vzduchu! Ale byla jsem, viděla jsem. To mne uklidňuje.
Cestou domů po Páté jsem se zastavila ještě v pár obchodech, jen tak na čumajdu. K mé radosti jsem objevila další prodejnu a výrobnu Magnolie Bakery. Byla jsem tak šťastná, že mám jednu blíž než tu druhou, neváhala jsem a koupila si dva malé cupcaky. Jeden ve mě zmizel ve vlaku na cestě do Valley Stream. Druhý čeká na zítřejší cestu na Penn Station. Hurá Hurá!:D  
Milý, zlatí to je pro dnešek vše. Má půl deváté a jsem zralá na ovečky (spánek)
Sobě přeji dobrou noc a vám krásné vstávání a ráno! :-)                                                              
                                                                                                                                                         BB.

Žádné komentáře:

Okomentovat